بوی سیب حرم آقا حسین ع

بوی سیب

در صورتی که به حرم آقا مشرف شده باشید، این اتفاق شاید برای شما نیز افتاده باشد که از حرم اباعبدلله بوی سیب را استشمام رده باشید.

به گفته زائرین و عاشقان اباعبدلله ع ، کسانی که صبح زود به زیارت حرم امام حسین بروند بوی سیب بهشتی استشمام می کنند، این سخن ریشه حدیثی دارد.آیا این اتفاق برای شما نیز رخ داده است؟

آیا شده است که صبح زود به حرم آقا مشرف شده باشید؟در کتاب مناقب آمده است جبرئیل از آسمان سیب، به و اناری را از بهشت می آورد که پیامبر و حضرت فاطمه(س) و امیرمؤمنان(ع) و امام حسن و امام حسین(ع) از آن می خورند و آن میوه ها به حالت اول خود باز می گردد، تا وقتی حضرت فاطمه زهرا(س) از دنیا می روند میوه انار از بین می رود و پس از فوت امیرمؤمنان(ع) میوه به ناپدید می شود و میوه سیب موجود بوده است و امام حسین(ع) می فرماید: «میوه سیب نزد بردارم بود تا هنگامی که بر اثر سم از دنیا رفت، پس از آن نزد من بود تا هنگامی که در کربلا آب بر روی ما بسته شد و من هنگام عطش آن را می بوئیدم و از شدت عطش من کاسته می شد و هنگامی که عطش بر من شدید شد آن را خوردم و یقین به شهادت کردم، امام زین العابدین(ع) می فرماید من این سخنان را ساعاتی قبل از شهادت آن حضرت شنیدم و هنگامی که آن حضرت شهید شد بوی آن سیب را در محل شهادت آن حضرت استشمام نمودم. پس آن را جستجو نمودم و اثری از آن نیافتم و بوی آن همچنان پس از شهادت آن حضرت باقی بود و من قبر آن حضرت را زیارت می نمودم و بوی‌ آن را می یافتم، پس هر کس از شیعیان ما که زائر آن قبر است و می خواهد بوی آن را استشمام کند، پس وقت سحر آن را جستجو کند، پس اگر از مخلصان باشد آن را وجدان خواهد نمود. اگر در هنگام زیارت قبر مبارک ابی عبدالله ع بوی سیب بهشتی به مشامتان رسید، سر به آسمان برید و سجده شکر بجای بیاورید که اربابمان شمارا از مقربین خود دانسته و اذن دخول به محوطه ای داده است که تنها افراد خاصی به این محوطه می توانند وارد شوند.

ابن شهرآشوب، المناقب، ج۳، ص 391

از دوستداران اهل بیت ع دعوت می شود تا مطالب، خاطرات و دست نوشته های خود را برای ما ارسال کنند تا در این وبسایت با نام خودشان متشر شود.

ائتلاف میلیونی صدای خاکی ها

کانال تلگرام

ائتلاف میلیونی عاشقان حسین ع

یا حضور مداحان بزرگ کشور

telegram.me/mazhabi

به ما بپیوندید