متاسفانه در روزگار ما، دیگر فرزندان به والدین خود، چونان که ما به والدینمان احترام می گذاشتیم احترام نمی گذارند و والدین خود را سبک می شمرند.
در بسیاری از خانواده ها مد شده، که کودک، پدر و یا مادرش را به اسم کوچک خطاب می کند و کلمه پدر و یا مادر بی استفاده و منسوخ شده است.
فرزندان اینها، چه رفتاری با اینان خواهند داشت؟
اینکه می گوییم، ما از روی شرم پایمان را جلوی پدر و یا مادر دراز نمی کردیم، برای فرزندان امروزی بسیار مسخره و خنده دار می آید.

سبک شمردن پدر و مادر

ما ادامه ی راه پدر و مادر خودمون هستیم و بچه های ما ادامه دهنده ی راه ما..

چه خوب میشود اگر این راه مستقیم باشد..

در مهم بودن بحث احترام به والدین چه نکته ای بالاتر و والاتر از اینکه درآیات قران بعد از خداشناسی مبحث نیکی و احترام به والدین بیان شده...

جایگاه پدر ومادر درتمام ادیان الهی مورد احترام وتکریم قرار گرفته پیامبر واهل بیت وهمچنین آیاتی از قرآن کریم به طور مکرر مقام ومنزلت والدین رابیان کرده وبه انسانها سفارش می کنند که از احترام به پدر ومادر ونیکی به آنها غفلت نکنند در چند سوره از قرآن کریم نیکی به والدین بلافاصله پس از مبحث توحید آمده اهمیت این موضوع به قدریه که در روایات اهل بیت پیامبر توصیه شده که حتی اگر پدر ومادر کافر باشند رعایت احترامشان لازمه درسوره انعام قسمتی از آیه ۱۵۱می خوانیم چیزی را شریک خدا قرار ندهید وبه پدر ومادرنیکی کنید 

چند سخن  از پیامبر تا به اهمیت احترام به پدر ومادر بیشتر پی ببریم

پیامبر میفرماید:هرکس پدر ومادر خویش را راضی کند خدای را راضی کرده است وهر کس آنان را به خشم آورد خدای را به خشم آورده است. وهمچنین میفرمایند:نیکی کردن به پدر ومادر بر جای جهاد می نشیند ونگاه با محبت فرزند به پدر ومادرش عبادت است.

ائتلاف میلیونی صدای خاکی ها

تلگرام صدای خاکی ها

با حضور مداحان بزرگ کشور

telegram.me/mazhabi

به ما بپیوندید