زیباترین نوحه و مداحی

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

زیباترین مولودی های نیمه شعبان

زیباترین مولودی های شعبانیه


تبریک به عاشقان حضرت موعود و منتظران ظهور پسر فاطمه سلام الله علیه

که نیمه شعبان نزدیک است

در این مطالب تعدادی از زیباترین سرودها و دکلمه های مرتبط با تولد منجی عالم بشریت حضرت مهدی علیه السلام عج را آماده حضور شما عزیزان و دوستان خوبم در صدای خاکی ها می کنم.

ادامه مطلب...
۲۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۲:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بیسیم چی هیئت

احساس بی سوادی!

در مطلبی خواندم که حدود 46/7 درصد از کاربران فیسبوک در خاورمیانه، ایرانیها هستند! (+) یعنی جمعیتی حدود 12 تا 17 میلیون نفر!

با خود حساب کردم اگر مسئولان و نخبگان جمهوری اسلامی ایران در سی و چندسال گذشته توانسته بودند، بر سر «تعریف» منافع ملّی و اهداف سیاست خارجی به اجماع برسند و پس از آن «راهها و ابزارها»ی دست یابی به آن و «تهدیدها»ی موجود را مشخص و سپس با یاری یکدیگر آن را در جامعه و میان توده مردم نهادینه می کردند، امروز چقدر وضعیت ما در عرصه سیاست داخلی و خارجی تفاوت می داشت؟

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۵:۲۵ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱
بیسیم چی هیئت

طرح بحث چرایی تداوم تنش بین ایران و آمریکا؟

در پست «معمای ایران و آمریکا» در خصوص چرایی تداوم خصومت جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا سوالی طرح کرده بودم، که به دلیل مشغله های فراوان، فرصت پاسخگویی به این سوال را نیافتم! اما اگر عمری باقی باشد، تلاش می کنم در آینده نزدیک، در چند پست مجزا، پیش زمینه های لازم برای پاسخ به سوال مذکور را ذکر نموده و آنگاه، از زوایه فرهنگ و هویت به تحلیل چرایی تداوم تنش در روابط دو کشور بپردازم.

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۵:۲۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
بیسیم چی هیئت

تاریخ، فرهنگ سیاسی و هویت مردم آمریکا

ایالات متحده آمریکا، کشوری چند ملّیّتی و چند نژادی است که طبق برآورد موسسه پیو در سال 2011 .م حدود 63 درصد از جمعیت آن را سفیدپوستان، 17 درصد لاتین تبارها، 12 درصد سیاهپوستان و 5 درصد از جمعیت آن را آسیایی-آمریکایی ها تشکیل می دهند(1). این کشور متکثر از لحاظ  قومی و نژادی که مذهبی ترین و غیرسیاسی ترین مردم کشورهای مدرن را در خود جای داده است، به دلایلی که در ادامه به آن پرداخته می شود، نه تنها خللی در تصمیم سازی و تصمیم گیری سیاستمداران این کشور در عرصه سیاست خارجی ایجاد نمی نماید، بلکه به جز اندک مواردی، در همه بحران ها، شاهد حمایت های ویژه آمریکائیان از سیاستمدارانشان هستیم. به نظر می رسد؛ برای درک بهتر چرایی حمایت مذکور و نیز فهم صحیح عملکرد به ظاهر متناقض ایالات متحده آمریکا در مقابل کشورهای مختلف دنیا، ابتدا باید تصویر کاملی از هویت آمریکایی، ارزش های مورد قبول اکثریت مردم این کشور و تعریف آمریکائیان از منافع ملّی در ذهن داشته باشیم و آنگاه به تجزیه و تحلیل و گمانه زنی درباره رفتار سیاست خارجی این کشور بپردازیم و این امر میسر نخواهد شد، مگر با مطالعه تاریخچه شکل گیری این کشور، کارکرد مذهب در آمریکا، ماهیت جامعه، عملکرد نخبگان و نقشی که عوامل مذکور در شکل گیری هویت آمریکایی و تعریف مردم و سیاستمداران این کشور از منافع ملّی خود دارند. 

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۵:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بیسیم چی هیئت

زنان بی هویت! مردان نمک نشناس و ذوّاق!

در یکی از مراسمات بسیج شهرستان، زن جوان و خوش سیمایی را دیدم که چهره اش برایم بسیار آشنا بود. آن بنده خدا هم مدام به من نگاه می کرد و احتمالاً او هم تلاش می کرد بیاد بیاورد که کجا مرا دیده است! بعد از اتمام مراسم به سمت او رفتم و گفتم: سلام! چهره شما برای بنده بسیار آشناست. می توانم اسم شریفتان را بپرسم؟

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۵:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بیسیم چی هیئت

یادداشتی در باب امر به معروف

حتماً مطّلعید که از مدتی قبل، بحث تصویب «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و گویا نمایندگان محترم، عزم جزمی برای تصویب این طرح دارند. اگرچه برای بنده جای سوال است که؛ چرا پس از گذشت سی و پنج سال از تاسیس جمهوری اسلامی، به تازگی نمایندگان محترم مردم، به فکر تصویب چنین طرحی افتاده اند؟!

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۵:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بیسیم چی هیئت

گفتگوی من و امام زمان عج

در خواب دیدم که امام زمان عج، روز عاشورای امسال ظهور کرده اند! جزو اوّلین نفرهایی بودم که خودم را به محل تردّد ایشان رسانیدم تا توفیق خدمتگزاری در رکابشان را بیابم. چشمان مبارکشان که به من افتاد، لبخندی زدند و فرمودند: کمی جلوتر بیا! برای چه اینهمه راه را از دیار شیعه خالصمان محمدتقی آمده ای؟

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۵:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بیسیم چی هیئت

شبکه بررسی مسائل ایران در ایالات متحده آمریکا


ایالات متحده آمریکا و غرب، قبل از اتمام جنگ سرد و بعد از آن دو نگاه متفاوت به منطقه خاورمیانه داشتند که می توان با توجه به شرایط جنگ سرد، نگاه آنان به خاورمیانه را ابزاری دانست. یعنی خاورمیانه ابزاری برای جلوگیری از گسترش کمونیسم بود و در عین حال عاملی برای تامین مواد اولیه و ... .

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۵:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بیسیم چی هیئت

دعاهای ماه رجب و مراسم اعتکاف

مراسم اعتکاف نزدیک است و عاشقان اهل بیت علیه السلام خود را برای این مراسم اماده می کنند. در ادامه ادعیه و زیارات مورد نیاز مراسم اعتکاف را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

ادامه مطلب...
۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بیسیم چی هیئت